An-Sophie Fontaine

Antwerpse stadsdichter : Peter Holvoet Hanssen

leave a comment »

 

Antwerpse stadsdichter

Joke van Leeuwen werd begin dit jaar van haar troon als Antwerpse stadsdichteres gestoten, en wel door niemand minder dan Peter Holvoet – Hanssen.

Nog voor Peter werkelijk stadsdichter werd, woonde ik een van zijn voorstellingen bij in de onderaardse gangen van een oud klooster. Hij las er voor uit zijn werk ‘Navagio‘ en besloot het publiek mee te nemen op een literaire zeetocht.

Ik besloot Peter, in het bijzijn van een vanitas-motief, voorgoed vast te leggen via mijn analoog fototoestel.
Aangezien ik helaas niet in het bezit ben van een negatiefscanner, moet ik het maar stellen met Photoshop en de analoge rol zelf. Vandaar dat de beelden ook wel een experimentele indruk zullen geven:

Antwerpse Stadsdichter (2010)

Written by ansophie

juli 3, 2010 bij 10:08 am

Geef een reactie

