An-Sophie Fontaine

Eindwerk Audiovisuele Beeldvorming KSO: Fotografie

leave a comment »

“Het elitaire gegeven dat de jacht enkel nog voor welgestelde partijen dient te zijn, vervaagt langzaam.”

De dageraad dringt op een onnoemelijk vroeg uur mijn slaapkamer binnen. Ruimschoots een uur na de pijnlijke ochtenstond, zal ik voet begeven op Vlaams-Brabantse grond en in het gezelschap van een groep fervente jagers verkeren.

De meesten onder hen zijn voorbij hun middelbare leeftijd en beoefenen vooraanstaande beroepen (dokter, zakenman, vertegenwoordigers maar, tot mijn verbazing, ook een bediende en een groentenboer zijn van de partij).
Desondanks deze merkbare sociale verscheidenheid, hebben zij eenzelfde doel en passie gemeenschappelijk.

Het elitaire gegeven dat de jacht enkel nog voor welgestelde partijen dient te zijn, vervaagt langzaam,
maar wordt nog steeds ter herinnering gebracht.

Op een stuk braakland troepen ze samen en omkleden zich in camouflerende kledij.
Met zorg grijpen ze naar hun dierbare geschut, die ze allen koesteren als ware het hun felbegeerde vrouwen. Rondom hen dartelen de jagershonden ongeduldig. Nog een laatste maal overlopen zij de veiligheidsinstructies, de specimen en de af te leggen route. 
In mijn hoofd overloop ik tussentijds alle mogelijke doemscenario’s die maken dat ik deze jachtpartij niet levend zou kunnen verlaten. Een verdwaalde kogel, een onvoorziene misstap, een speling van het lot.
Niets laat ik aan het toeval over, en bereken zodoende zorgvuldig alle potentiële doodsoorzaken.

Zichzelf onbewust van mijn gedachtegang, drinkt men nog een laatste slok alcohol alvorens men aanstalten maakt om te vertrekken.
Drinken hun moed in, hoop. Hoop op een vruchtbare dag.

” De jacht is geopend.”

An-Sophie_Fontaine

Written by ansophie

juni 28, 2009 bij 3:01 pm

Geplaatst in Blogroll

Geef een reactie

