An-Sophie Fontaine

Antwerpen Linkeroever 2

leave a comment »

Zodus werd ik overtroffen door een licht furieuze man, die enigszins last had van xenofobie.

Samenleven in een multiculturele gemeenschap, is geen gemakkelijke opgave“, is een veelgeciteerde quote die ik die bewuste week vaak heb horen wederkeren.

Nochtans, ontmoette ik daar,  Mohammed; een ietwat oudere maar hartelijke man met een hart voor kinderen.
Uit ons gesprek is gebleken dat hij zijn geloof aanwendt voor het verrichten van goede daden. Dit uit zich dan door het opvangen van kinderen, gedurende vakanties en vrije momenten.

Ik betrapte hem nadien op enige behulpzaamheid; behoedzaam hielp hij een onhandig kind een creatief idee te verwezenlijken. Zo waagden enkele jongelingen zich aan het groots opgevatte idee om een houten bed in een te timmeren. Een onmogelijk ogende opgave die enkele hindernissen kende, maar Mohammed toonde met zijn behulpzame handelingen aan dat àlles mogelijk is.

Hij stelt de opgevangen kinderen grenzen noch beperkingen. Hij geeft hen kansen. Leert hen die kansen te verwezenlijken.

Misschien had ik die tooghanger dan toch maar moeten doorverwijzen naar Mohammed ?
Misschien had deze man nooit kansen gekend noch gegrepen?
Misschien heeft hij nooit iemand gehad zoals Mohammed ?

 

LinkeroeverMohammed

Bij gebrek aan degelijk materiaal, red ik me met het beschikbare materiaal. De ingescande negatieven verliezen hierdoor enigszins hun kwaliteit. Maar toch, bieden beperkingen genoeg gelegenheden aan om te experimenteren..

Written by ansophie

april 28, 2009 bij 5:14 pm

Geplaatst in Blogroll

Geef een reactie

