An-Sophie Fontaine

6 Juli 08 Analoog

with 3 comments

Eergisteren ben ik een tergende zoektocht naar een filmrolletje van 400 ISO/ASA tegemoet gegaan.
( Het wordt overigens steeds moeilijker en moeilijker om er nog te vinden, toch waar ik woon:)…).
Maar(!) de aanhouder wint, en ben in de regen tevreden naar huis kunnen fietsen met een ILFORD 400 filmrol.

Ik denk dat dat enigszins voor mij het bewijs vormt dat analoge fotografie daadwerkelijk op zijn laatste krachten is. Afdrukken bij professionele laboratoria zijn nagenoeg peperduur geworden voor de doorgaanse student en wachttijden op ontwikkelde positiefafdrukken zijn er helaas niet vroeger op geworden.
En een eigen doka zit er voorlopig nog niet in. Voor mijn eindwerk fotografie balanceer ik zodoende momenteel nog tussen digitaal en analoog. 
Alles is relatief, en eveneens is elke overweging grotendeels afhankelijk van mijn budgettering.
Daarom, hoop ik ten zeerste dat Joëlle Milquet haar voorstel omtrent studentenarbeid die enkel plaats zou mogen vinden in de zomerperiode, geen groen licht krijgt.🙂
 

 

Om mijn verhaal te vervolgen:

Zodoende ben ik gisteren op pad geweest met mijn analoge Canon FtB en standaardlens 50 mm f1.8.

Een vriendin van me had het prachtige voorstel om terug eens in het bos te gaan wandelen.
Ik sta er versteld van dat het eigenlijk al zó lang geleden was, dat ik nog eens de rust ben gaan opzoeken in de natuur. Maar wat ik gisteren heb meegemaakt was méér dan enkel een rustgevende boswandeling..

Gisteren heb ik een herontdekking gedaan van iets wat al lang verloren was gegaan…

En ja. Ik had mijn fototoestel bij; en ik heb het effectief gefotografeerd…

Wat het precies was; daar kom ik later nog op terug.;)

Written by ansophie

juli 7, 2008 bij 12:43 pm

Geplaatst in Blogroll

Tagged with , , ,

3 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. my tud an-sophietjie dsi baie interessant!
    wat heb ji gefotografeerd? in de bos? een kleine dwergmannetje die plostselings verskijn mischien? is de analoog foto toestel ook in swart en wit?

    ansophie van wyk

    juli 8, 2008 at 12:43 pm

  2. waar woon jij?!!!! :o))
    in gent nog overvloed aan filmpjes, én via internet: keuze te over!
    afdrukken peperduur geworden? een afdruk van een digitale drager of van een analoge drager maakt geen verschil.
    je hebt wel ontwikkelkosten. Maar 4 euro voor een filmpje is de wereld niet.
    Ik geef wel toe dat een volledig analoge flow bijna onhaalbaar is, tenzij voor de doorgedreven analoge hobbyist (die desnoods zelfs oude gomtechnieken wenst te gebruiken).
    Zelf gebruik ik een semi-analoge flow: fotograferen analoog, bewerken digitaal, selectie van beelden laten inkjetprinten.

    geen professioneel fotograaf hier, maar ik volhard in de boosheid: op mijn blog enkel analoge foto’s!
    waarom? omdat ik me er goed bij voel!

    amaai, kheb precies goesting om veel te typen :o))

    dieterdelathauwer

    juli 16, 2008 at 3:50 pm

  3. In Brussel heb je anders ook nog veel keuze aan filmpjes, zeker bij Photo Guy.

    Op stap gaan met enkel een body en 50mm doe ik soms ook, dat leert me opnieuw rustiger en bedachtzamer te fotograferen dan wanneer ik met een 24-70 op pad ga.

    Serge

    juli 19, 2008 at 6:50 pm


Geef een reactie

