An-Sophie Fontaine

Analoog

with 3 comments

En ik ga volop analoog!

(Echter; één grote tekortkoming is het ontbreken van een scanner zodat ik mijn foto’s kan publiceren. Momenteel ben ik dus ijverig op zoek naar een  oplossing, maar die gaat er komen!)

Maar ik was echter van plan om mijn analoog (tweedehands) fototoestel eens toe te lichten.  Zoals je ziet; een Canon FTb met standaard lens van 50 mm.
Kleinste diafragmagetal f1.8 en hoogste sluitertijd 1/1000 sec.
Mijn fotorollen hebben ISO-waarde 400 (Z/W) en volgens mijn wreed goedgelukte negatiefontwikkelingen heb ik beslist een goede aankoop gedaan wat dat betreft, enkel de transportknop heeft het al enkele keren begeven met een blokkade in het gehele transportsysteem als gevolg, hopelijk weet dit niet nog eens te gebeuren!

Bovendien heb ik in de Brusselse Matongéwijk op de rommelmarkt een halfautomatische Olympus met uitrusting op de kop weten te tikken. Zo hebben we er maar ineens twee in een noodgeval.😉

Wist je dat? :

Ik in de voorbije foto’s geen gebruik maak van Photoshop?
Makkelijk te verklaren fenomeen; er is namelijk nog geen Photoshop uitrusting te vinden op mijn bureaublad.

Written by ansophie

november 28, 2007 bij 7:57 pm

Geplaatst in Blogroll

3 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi werk! Voor een scanner: Fotoshop in Gent heeft wel eens interessante spullen te koop

    spans' snaps

    december 2, 2007 at 2:15 pm

  2. Ik wist niet dat ze dat ook verkochten op de Steendam, dus dank je wel voor de tip!

    ansophie

    december 2, 2007 at 2:57 pm

  3. Ik heb sinds een week een Canon 500N (“fullframe). Da’s ook een analoge camera. Geduld heb je wel nodig voordat je 36 foto’s hebt genomen😉 .

    timfreh

    december 6, 2007 at 12:20 pm


Geef een reactie

